21 juli 2011

Känns som det ska

Vaderna värker stenhårt efter löpningen igår. Träningsvärken i benen känns betydligt mer och resten av kroppen värker sådär skönt lagom. Det känns att man tränat men det är ingenting som hindrar.
Ibland kan träningsvärk vara hemskt! Det är inte ofta jag gnäller men när jag inte kan gå klokt eller dricka juice direkt ur förpackningen kommer det lätt några inte allt för vackra ord ur min mun.

Idag kör jag ett jobbigt pass på jobbet. När jag börjar 9 tar jag mig sällan tid till att åka till gymmet innan och när jag slutar kl. 18 vill jag hem och äta middag och efter det tar det emot att åka iväg. Så mina 9-18-dagar brukar bli vilodagar. MEN.. Inte idag! Zumba står på schemat vid sjutiden så jag hinner precis hem och dra i mig något. Jag kanske borde vila en dag då jag kört hyfsat hårt i två dagar men jag ka bara inte låna bli zumban. Kanske borde försöka lura mig själv och säga att jag ska ta det lugnt. Undrar om det funkar =).
Jag har ju precis friskförklarat mig själv så jag har extremt svårt att inte träna!

Träning är livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar